Friday 21 September 2012

Adakah UMP telah menerima ASPIRASI ???

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia



Menjelang PRK yang bakal menjelma,pelbagai isu yg dibangkitkan oleh individu2 tertentu.UK pernah terbaca 1 post di FB baru2 ini oleh seorang mahasiswa UMP dimana dia mengatakan bahawa ASPIRASI telah bertapak di UMP.

Dari pandangan UK,mahasiswa ini ingin menyatakan bahawa aspirasi bukan pihak yg baik dimana mereka ini yg akan memecah-belahkan mahasiswa UMP . Terdetik dihati UK untuk mencari siapakah ASPIRASI yg dimaksudkan & UK mendapati bahawa mereka2 tersebut ada pelan tersembunyi.Mereka2 ini telah mengorak langkah besar dengan bertanding dalam PRK untuk laksanakan agenda tersembunyi mereka.Adakah ini ahli2 ASPIRASI yg dimaksudkan???







1) AL IKHTIARUDDIN BIN ALHANIF



2) FAZLIN BINTI MASRA



3)NURI ‘ADILAH NASHRULMILLAH BINTI IDRIS


4)MOHD FARID BIN MOHD NA'AIM



5)EZZRA NORANNIS BINTI MOHAMMAD


6)MUHAMAD AZWAN BIN HARON

 




Sekiranya benar,maka kita sebagai mahasiswa terutamanya mahasiswa baharu haruslah berfikir secara waras terlebih dahulu sebelum mengundi.Adakah mereka ini sesuai dijadikan pemimpin?Apakah agenda mereka bertapak sebagai ASPIRASI di UMP?Adakah mereka inilah yg akan memecah-belahkan mahasiswa UMP sekiranya dilantik menjadi MPP??

UK juga mendapati bahawa kebanyakkan mahasiswa tidak menyokong pendirian aspirasi & mereka sepatutnya TIDAK PERLU ADA di UMP. Mahasiswa semua perlu menilai mereka2 ini dengan lebih teliti dahulu sebelum membuat apa2 keputusan.UK mengharapkan yg terbaik dari semua.

"Safety First"

No comments: