Sunday 23 September 2012

BONEKA mainan politik???

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia


Pernahkah anda semua membaca post ini?sekiranya anda tidak pernah,bacalah dengan teliti dan fahami maksud di sebalik setiap kenyataan.Sebenarnya,ini adalah post yg UK baca didalam FB petang tadi & post ini adalah berkenaan MANIFESTO yg dibawa oleh salah seorang calon MPP tahun ini,iaitu


Apa yg ingin UK utarakan disini,perasan tak anda semua bahawa manifesto yg dibawa Farid SEJAJAR  dengan SATU parti politik diluar,dimana isu PTPTN dimainkan??? Ini dilihat seolah-olah calon ini mempunyai HUBUNGAN dengan parti politik diluar.Pada sesi manifesto pula,Farid juga telah membangkitkan isu Kad Diskaun Siswa 1 Malaysia (KADS1M) yang mana telah membangkitkan KEMARAHAN ramai mahasiswa yg hadir .

Isu ini tidak sepatutnya dimainkan & dilihat TIDAK SESUAI dijadikan manifesto untuk PRK.Pihak PTPTN ada hak untuk menetapkan syarat2 kepada peminjam nya & syarat tersebut digunapakai oleh semua IPT.Isu KADS1M yang diberi secara PERCUMA yg turut dipertikaikan oleh Farid walhal kita sebagai mahasiswa sepatutnya berasa syukur dengan nikmat yg diberi kerana KADS1M sedikit sebanyak dapat meringankan beban kos SARA HIDUP mahasiswa yg meningkat dari hari ke hari . Bukannya bagi tempoh sebulan dua,tetapi SEPANJANG tempoh pengajian sebagai seorang mahasiswa.Beri betis mahu peha, "Mengapa hanya diberikan kepada mahasiswa? " Itulah persoalan yg dilontarkan Farid.Maka terlintas seketika difikiran UK,"Adakah dia mahu kemudahan itu dipanjangkan untuk tempoh seumur hidup?

Banyak lagi manifesto berkaitan dengan KEBAJIKAN mahasiswa UMP yg boleh digunakan,namun mengapa isu PTPTN & KADS1M yg DIBANGKITKAN?UK merasakan ada ANASIR2 LUAR berikan isu tersebut untuk dimainkan Farid dalam PRK .Adakah Farid BONEKA yg dihantar untuk MENGUCAR-KACIRKAN keharmonian di UMP????Anda mahasiswa,anda fikirkanlah.Adakah orang seperti ini yg anda mahukan sebagai PEMIMPIN untuk anda semua??Undian ditangan anda,anda PENENTU hala tuju masa depan anda sendiri di UMP.

Sekian dari UK.

"Safety First"

3 comments:

PrOuD tO Be "MUSLIM" said...

Saya sokong saudara FARID kerana dia membawa isu yang besar bukannya perkara yang remeh temeh. Manakal calon lain membawa isu yang kecil dan boleh dikatkan tidak bermanfaat langsung kepada Mahasiswa lain. terima kasih kerana mengulas CST dan seribukali terima kasih kepada saudara Farid kerana membuka mata ramai mahasiswa.

Unknown said...

blogger nie boneka siapa?

dan rakan-rakan blogger nie pun boneka siapa jugak ya..?

Anonymous said...

You talk nonsense..Please think before write..This Farid said about student's welfare...If you think it deeply,,you may agree with his manifesto as it is absolutely right..Open your mind,do not stay in close mind and lastly MIND YOUR WORDS,,